آخرین اخبار

اجرای قرارداد ساخت راه آهن سیرجان – کرمان

  طرح ریلی کرمان- سیرجان نخستین سرمایه‌گذاری عمده بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور با پیشرفت ۶۲ درصدی در حال اجراست. مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و آغاز اجرای طرح ریلی کرمان- سیرجان گفت: سرمایه‌گذاری این طرح به ۷.۲ هزار میلیارد تومان (همت) می‌رسد و با اجرای این […]

اشتراک گذاری
۲۴ مهر ۱۴۰۳
6 بازدید
کد مطلب : 3787

 

طرح ریلی کرمان- سیرجان نخستین سرمایه‌گذاری عمده بخش خصوصی در زیرساخت‌های شبکه ریلی کشور با پیشرفت ۶۲ درصدی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و آغاز اجرای طرح ریلی کرمان- سیرجان گفت: سرمایه‌گذاری این طرح به ۷.۲ هزار میلیارد تومان (همت) می‌رسد و با اجرای این طرح، امکان جابه‌جایی حدود ۹.۵ میلیون تن بار فراهم می‌شود و مسیر حمل بار نیز ۳۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

 

جبارعلی ذاکری ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح نه فقط حجم بار کل شبکه ریلی افزایش یابد، بلکه درآمدزایی بیشتری نیز حاصل شود و اتصال چشمه‌های بار از جمله اهداف مهم راه‌آهن است و به همین علت توجه ویژه‌ای به ایجاد خطوط ریلی صنعتی داریم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خطوط صنعتی اشاره کرد و گفت: به شرکت‌های بخش خصوصی فراخوان داده شده و از زمانی که تقاضا و مستندات سرمایه‌گذاران به دست راه‌آهن برسد، در مدت سه ماه به سرمایه‌گذاران پاسخ داده خواهد شد و همچنین برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری، مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل راه‌آهن افزود: از طرح کرمان- سیرجان به‌عنوان الگویی برای دیگر طرحهای ریلی و دوخطه کردن سایر مسیر‌های ریلی استفاده خواهد شد وامید است با توسعه خطوط صنعتی و همچنین کاهش هزینه حمل بار، تاثیری بر کاهش قیمت تمام شده کالا‌های تولیدی داشته باشد

 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده از محل تبصره ۱۸ برای امسال سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. همچنین طبق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، صرفه‌جویی حاصل از مصرف سوخت در حمل ریلی به سرمایه‌گذاران برمی‌گردد.

معاون فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم گفت: برای ساخت خط آهن سیرجان – کرمان ۸ هزار میلیارد تومان منابع مالی اعتبار نیاز است.

 

سید مصطفی داوودی در مراسم امضای قرارداد ساخت خط آهن کرمان- سیرجان افزود: این خط ریلی ۱۷۰ کیلومتر است که ۶۵ درصد منابع مالی را شرکت گل گهر تامین خواهد کردو ۳۵ درصد باقیمانده نیز از طریق دولت تامین خواهد شد.

بگفته وی: سال ۹۴ ساخت این طرح ریلی مصوب و سال ۹۵ تفاهمنامه آن امضا شد و قرارداد قطعی ساخت طرح بین مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل گل گهر امضا شد.

معاون فنی راه آهن افزود: بر اساس این قرارداد، زمان اجرای طرح ۵ سال پیش بینی شده و با توجه به سوابق خوب گل گهر و اهتمام ویژه این شرکت به ساخت این طرح، پیش بینی شده حداکثر تا دو سال آینده این خط افتتاح شود.

طرح ریلی کرمان- سیرجان با طول ۱۶۹ کیلومتر ، ۲ کیلومتر پل و سه کیلومتر تونل (۶ دستگاه) دارد و نخستین طرح زیرساخت حوزه ریلی است که با این حجم باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *