آخرین اخبار
به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام شد؛

آغاز به کار اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سیرجان

اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سیرجان، با حضور هنرمندان داخلی و خارجی، اساتیدی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و بحرین، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان، جمعی از مسئولان شهری، هنرمندان و اصحاب رسانه در محل کارگاه فنی زیباسازی شهرداری واقع در خیابان فرمانداری شروع به کار کرد. در افتتاح این رویداد هنری، شهردار […]

اشتراک گذاری
۰۶ تیر ۱۴۰۲
134 بازدید
کد مطلب : 741

اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سیرجان، با حضور هنرمندان داخلی و خارجی، اساتیدی از کشورهای ترکیه، ارمنستان و بحرین، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان، جمعی از مسئولان شهری، هنرمندان و اصحاب رسانه در محل کارگاه فنی زیباسازی شهرداری واقع در خیابان فرمانداری شروع به کار کرد.

در افتتاح این رویداد هنری، شهردار سیرجان گفت: با همکاری شورای شهر و مدیریت جدید شهری، در حوزه کارهای عمرانی، خدماتی در جهت آبادانی شهر شروع شده است و باید در همه‌‌ی ابعاد شهر و نیز در حوزه‌ی سردیس‌ها، تندیس‌ها و المان‌های شهر اتفاق بیافتد. با پیگیری‌هایی شورای شهر و مجموعه‌ی شهرداری، فراخوان عمومی برای هنرمندان داخلی و خارجی داده شد. حدود ۷۰ اثر با موضوعات سیرجان دارالحسین ایران، صنعت، کشاورزی، گلیم، آثار باستانی و بزرگان شهر ارائه گردید و ۱۵ اثر توسط هیئت داوران برگزیده شد. این آثار در یک پروسه‌ی ۲۰ روزه اجرا و به اکران عمومی گذاشته می‌شود و سپس در نقاط مختلف شهر جانمایی و نصب خواهد شد.
علی‌اکبر کریمی پور از تبادل فرهنگی در این سمپوزیوم با دیگر نقاط دنیا توسط هنرمندان بین‌المللی این نمایشگاه صحبت کرد: هنرمندان این سمپوزیوم طی مدت حضورشان در سیرجان، از آثار تاریخی و اماکن شهر بازدید می‌کنند و وضعیت این بازدیدها را در فضای مجازی برای افراد و هنرمندان نقاط مختلف دنیا به اشتراک می‌گذارند و سیرجان و فرهنگ و ارزش‌های آن را معرفی می‌کنند.

حسن خدامی پور، رییس شورای اسلامی شهر نیز گفت: تا کنون برگزاری سمپوزیوم تهیه‌ی المان‌های شهری در شهرهای استان انجام نگرفته و در مرکز استان هم در این سطح نبوده است. این اقدام شهرداری سیرجان می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرهای استان باشد.
وی افزود: این کار بزرگ مجموعه‌ی شهرداری، از جهت زیبایی سیما و منظر شهری، معرفی شهر و فرهنگ آن اهمیت دارد و نیز در کاهش هزینه‌ی تهیه‌ی المان‌های شهری تاثیرگذار است.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *