آخرین اخبار

ساخت اتاق شطرنج در پارک مسافر سیرجان‌

  رئیس هیئت شطرنج سیرجان گفت: مشکل اصلی ما در سیرجان، نداشتن سالن اختصاصی برای هیئت شطرنج شهرستان است که بتوانیم رقابت‌های متعدد برگزار کنیم؛ جلسات متعددی در این راستا با معاونت‌های مرتبط شهرداری داشته‌ایم که در نتیجه آن اتاق ‌‌میزهای شطرنج در پارک مسافر و بانوان ساخته‌خواهد‌شد. حمید عزت‌آبادی ادامه‌داد: سن شروع شطرنج معمولاً […]

اشتراک گذاری
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
17 بازدید
کد مطلب : 2564

 

رئیس هیئت شطرنج سیرجان گفت: مشکل اصلی ما در سیرجان، نداشتن سالن اختصاصی برای هیئت شطرنج شهرستان است که بتوانیم رقابت‌های متعدد برگزار کنیم؛ جلسات متعددی در این راستا با معاونت‌های مرتبط شهرداری داشته‌ایم که در نتیجه آن اتاق ‌‌میزهای شطرنج در پارک مسافر و بانوان ساخته‌خواهد‌شد.

حمید عزت‌آبادی ادامه‌داد: سن شروع شطرنج معمولاً از ۶سالگی است؛ اگر شطرنج دانش‌آموزی را تقویت کنیم؛ این ورزش در شهرستان ارتقا پیدا می‌کند. بچه‌های شطرنج‌باز در درس ریاضی توانایی و قدرت حل مسئله بالایی دارند؛ اصول و فنون مذاکره را بهتر می‌دانند؛ مدیریت بحران دارند و معمولاً موفق هستند.

او افزود: شطرنج سیرجان در حال پیشرفت است و بیش از ۲۰۰ نفر در این رشته فعال هستند. برای محمدکیا مریدی نوجوان مستعد شهرمان که به تیم ملی نیز دعوت شده‌است؛ حامی مالی نداریم.

او اضافه‌کرد: شطرنج بازی فکری پیچیده‌‌ایست که هم خلاقیت را بالا می‌برد؛ هم ذهن را تقویت می‌نماید؛ علاوه بر استعداد می‌طلبد بازیکن تمرینات و آموزش‌های خاصی نیز داشته‌باشد.

عزت‌آبادی گفت: علاوه برفعالیت کمیته‌های مختلف هیئت، ما استعدادیابی را هم ازطریق کمیته استعدادیابی انجام می‌دهیم و از اواسط اردیبهشت استاد مهرداد صداقتی برای استعدادیابی در سیرجان حضور خواهندداشت.

او ذکر‌کرد: در زمینه برگزاری مسابقات مختلف حتی ملی و بین‌المللی با وجود سالن استاندارد باشگاه گل‌گهر، سیرجان از پتانسیل بالایی برخوردار است و می‌تواند درآمدزایی هم داشته‌باشد. همچنین در شهرستان ۳ باشگاه فعال شطرنج داریم.

عزت‌آبادی افزود: حمایت شرکت‌های معدنی و صنعتی در برگزاری مسابقات و آموزش شطرنج به فرزندان و کارکنان این شرکت‌ها نیز می‌تواند در توسعه شطرنج سیرجان نقش موثری داشته باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *